W nowoczesnym silniku z wielopunktowym wtryskiem benzyny sterowanie ilością wtryskiwanego paliwa oraz dokładne wyznaczenie początku otwarcia wtryskiwacza, w zależności od fazy otwarcia zaworu ssącego, następuje oddzielnie dla każdego cylindra.

Obecnie produkowane samochody zasilane są takim sekwencyjnym wtryskiem oraz wyposażone w oceniający na bieżąco proces przygotowania i spalania mieszanki paliwowej – system diagnostyki pokładowej EOBD. Przy adaptacji na zasilanie gazem auta te wymagają urządzeń działających na podobnej zasadzie.

Sekwencyjny wtrysk gazu jest urządzeniem najlepiej nadającym się do zasilania, bowiem podanie go do silnika odbywa się przez elektrycznie sterowane wtryskiwacze, zamontowane w pobliżu wtryskiwaczy benzyny, a dawka gazu jest ustalana na podstawie sygnału, pobranego z wtryskiwacza benzyny oddzielnie dla każdego cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia osiągi eksploatacyjne (przyspieszenie, dynamika, prędkość maksymalna) prawie takie same jak przy zasilaniu benzyną oraz kompatybilność z EOBD i z pełną diagnostyką pojazdu. Dzięki ECU następuje samoczynne przejście na zasilanie gazem po nagrzaniu silnika i automatyczny powrót na benzynę w przypadku wyczerpania się propanu-butanu. Na przełączniku wyświetla się poziom zawartości butli. Ten typ instalacji, szczególnie powinno się montować w samochodach wyposażonych w: OBD i EOBD, kolektory ssące o zmiennej geometrii lub wykonane z tworzyw sztucznych, silniki o dużej pojemności i mocy, a także w autach, gdzie tradycyjne urządzenia nie funkcjonują prawidłowo. Nie można ich tylko montować w silnikach Wankla.

Elementy charakteryzujące system:

  • Nie ma zauważalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym.
  • Nie ma  znacznych straty mocy ani różnicy w elastyczności pojazdu.
  • Przyśpieszenie na zasilaniu gazowym jest identyczne jak na benzynowym.
  • Samochód nie wymaga dodatkowej opieki ani regulacji.
  • Nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym, czego nie można wykluczyć w układach z zastosowaniem parownika.

Sterowniki marki ZENIT!

 Nowoczesny sterownik z kategorii Pro dedykowany do samochodów 4,6,8 cylindrowych. Wykonany został z najwyższej jakości komponentów, a hermetyczna obudowa spełnia najwyższe normy szczelności.

Gwarancja na sterownik ZENIT PRO wynosi 5 lat!

Zalety sterownika ZENIT PRO:

  • najnowszej generacji japoński procesor dedykowany do zastosowań motoryzacyjnych (certyfikat Automotive AEC-Q100) pozwala na realizowanie najskuteczniejszych strategii dawkowania gazu,
  • hermetyczna obudowa oraz 48-pinowe złącze dedykowane do rozwiązań OEM to wieloletnia, bezproblemowa eksploatacja.

Zenit PRO posiada następujące funkcje:

  • wsparcie dla nowych technologii typu start&stop, valvetronic, multiair stosowanych przez producentów samochodów,
  • autoadaptacja na podstawie map lub odczytów z OBD zapewniająca automatyczne korygowanie mieszanki w całym okresie eksploatacji samochodu,
  • rozbudowana diagnostyka z możliwością testowania elektrozaworów i wtryskiwaczy gazowych,
  • elastyczne sterowanie działaniem wtryskiwaczy gazowych i benzynowych umożliwiające płynne przełączanie między paliwami i wspomaganie działania instalacji gazowej w ekstremalnych sytuacjach dodatkową dawką benzyny.

Zestaw instalacji Zenit PRO 4 cyl zawiera:

  • Nowoczesny sterownik Zenit PRO
  • Wtryskiwacze HANA
  • Reduktor Alaska
  • Filtr z wkładem poliestrowym
  • Wielofunkcyjny przełącznik AG Centrum
  • Elementy montażowe
  • Wiązka elektryczna

ZENIT COMPACT jest innowacyjnym i zaawansowanym technologicznie sterownikiem. Mała i funkcjonalna obudowa sterownika pozwala na szybki montaż. ZENIT COMPACT dedykowany jest do samochodów zasilanych benzyną z silnikiem 4-cylindrowym. Dzięki zintegrowanemu czujnikowi ciśnienia i podciśnienia, ograniczona została do minimum liczba wymaganych połączeń.

Gwarancja na sterownik Zenit Compact wynosi 3 lata!

Bardzo ważną cechą sterownika ZENIT COMPACT jest możliwość odczytu obrotów z wtryskiwaczy oraz regulacji czułości sygnału obrotowego. ZENIT COMPACT to technologia, która daje komfort użytkowania. Dla wygody użytkowników zaprojektowano wielofunkcyjny, a jednocześnie łatwy w obsłudze przełącznik. Dodatkowy komfort jazdy zapewnia również zoptymalizowany system podgrzewania wtryskiwaczy.

 Zestaw instalacji ZENIT COMPACT zawiera:

  • Sterownik ZENIT COMPACT 4 cyl
  • Reduktor Alaska
  • Wtryskiwacze Rail
  • Filtr fazy lotnej nierozbieralny z wkładem poliestrowym
  • Przełącznik
  • Elementy montażowe

 

                                                                      

Sposób projektowania elektroniki na przestrzeni czasu uległ znaczącym zmianom.

ZENIT BLUE BOX to sterownik stworzony w duchu współczesnego podejścia projektowego. Jest produktem kategorii Pro zamkniętym w minimalistycznej obudowie.

ZENIT BLUE BOX to nowoczesny sterownik do sekwencyjnych systemów zasilania gazem w fazie lotnej, dedykowany do silników 4-cylindrowych.

Gwarancja na sterownik ZENIT BLUE BOX wynosi 5 lat!

Funkcjonalność:

  • czujnik ciśnienia gazu i MAP sensor zintegrowany z czujnikiem temperatury gazu w przepływie
  • przyjazne oprogramowanie do kalibracji konfiguracji systemu bazujące na dobrze znanych instalatorom systemach Zenit Compact i Zenit Pro
  • rozbudowana diagnostyka i wiele dodatkowych funkcji ułatwiających pracę instalatorom
  • nowy ergonomiczny przełącznik
Elektronika:

  • sterownik ZENIT BLUE BOX
  • wiązka elektryczna
  • MAP sensor
  • zintegrowany przełącznik

Elektronika ZENIT BLUE BOX stanowi uniwersalną składową instalacji gazowej. W zależności od parametrów silnika dobierane są jej pozostałe komponenty.

Silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są coraz powszechniej wykorzystywane przez producentów samochodowych. ZENIT DIRECT to sterownik powstały w odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się rynek Automotive. To produkt spełniający wymagania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Zenit Direct jest innowacyjnym systemem wtrysku gazu w fazie lotnej dedykowanym do silników 4-cylindrowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny.


Elektronika ZENIT DIRECT stanowi uniwersalną składową instalacji gazowej. W zależności od parametrów silnika dobierane są jej pozostałe komponenty.

Zobacz jak Tomasz Kuchar, testuje instalację LPG – Zenit Direct.

Funkcjonalność

  • możliwość podłączenia do systemu OBD
  • emulator ciśnienia paliwa
  • dedykowanej kompletacji opartej na najwyższej jakości komponentach
  • płynna regulacja dawki benzyny w czasie pracy na gazie w zakresie od 5 do 10%.

Elektroniczna jednostka sterująca wyposażona jest standardowo możliwość podłączenia do systemu OBDII/EOBD i emulator ciśnienia paliwa .