Silnik wysokoprężny z dodatkowym zasilaniem LPG
Gazo-Diesel działa na zasadzie typowej dla tego typu instalacji, czyli zastępuje olej napędowy w około 20% LPG do silnika, w którym zapłon nadal następuje samoczynnie. Jednocześnie pozwala zmniejszyć zapotrzebowanie na oba paliwa do około 5%
Bez modyfikacji silnika Największą zaletą tej instalacji gazowej jest to, że nie ma konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach silników diesla, także nowoczesnych. Gazo-Diesel jest systemem mało „inwazyjnym” i ogranicza się jedynie do montażu reduktora (takiego samego, jak w instalacjach IV generacji do jednostek benzynowych), pojedynczego ( podwójnego ) wtryskiwacza gazu, filtra, czujnika MAP i sterownika oraz pobrania danych o prędkości obrotowej z alternatora lub pompy oleju.
Wzrost mocy i żywotności
Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika. Wzrost mocy następuje poprzez pełne spalenie mieszanki ( ON+LPG ) w zakresie do 98%. Zostało to potwierdzone przez badania emisji spalin wykonane w certyfikowanej jednostce badawczej (Pracownia Badań Emisyjnych ITS Warszawa załącznik 1 Protokół 17/09) Silnik o zapłonie samoczynnym spala mieszankę w zakresie od 70% do około 80% w zależności od rodzaju zasilania paliwowego. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc nawet o 20 % większą niż moc znamionowa silnika. Dużym atutem zasilania Gazo-Diesla jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. Dzięki zmniejszeniu obciążenia układu paliwowego, zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia. Nad prawidłowym podaniem gazu, czuwa jednostka sterująca, oparta na nowoczesnych układach elektronicznych.
Zenit DIESEL to innowacyjna instalacja zaprojektowana przez doświadczonych techników. System oparty jest na jednoczesnym podawaniu średnio 80% ON i 20 % LPG – taka mieszanka wpływa na wydajniejsze spalanie ON. Dodatek gazu umożliwia prawie całkowite spalanie oleju napędowego, co w zwykłym silniku diesla jest praktycznie niemożliwe.
Zenit DIESEL to idealne rozwiązanie dla samochodów ciężarowych, samochodów dostawczych, autobusów, ciągników, maszyn rolniczych i pojazdów specjalistycznych. Centrala posiada:
|
Zestaw Zenit PRO DIESEL zawiera:
|
Oszczędność i ekologia
Oszczędności szacuje się nawet do 10 – 20% obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu w odniesieniu do samego oleju napędowego. Dodatkowym atutem jest znacząca poprawa składu i ilości spalin co podnosi znacząco walory ekologiczne silników, w których zastosowano to rozwiązanie.
Przykład:
Dane użytkownika.
- Fiat Ducato 1,9 TD zużycie ON wynosi 12li/100km. Podczas zasilania Gazo-Dieslem wynik jest następujący 7li. oleju 4,5li. gazu LPG.
- Fiat Fiorino IV 1.3 Multijet zużycie ON 6 li/100km. Przy zasilaniu gazem zapotrzebowanie na olej 3,5 li. oraz 2 li.gazu.
- Opel Vivaro 2,0 CDTI 114KM zużycie ON 8,5 li/100km. Przy zasilaniu gazem uzyskaliśmy następujący wynik ON 4,7li/100km oraz LPG 3,3li/100km.
- Renault Master 2,3 cdi 150KM. zużycie ON 11li/100km. Zasilanie Gazo-Diesel Zenit ON – LPG 7li – 3li/100km.
Pojazdy ciężarowe :
Dane użytkownika.
VOLVO FH 12
- Zużycie oleju napędowego 39 li. ( średnie obciążenie) Podczas zasilania gazem 30 li. ON i 8 li. LPG
- Zużycie oleju napędowego 29 li. ( średnie obciążenie ) Podczas zasilania gazem 20 li. ON i 8 li. LPG
Cena zestawu Zenit DIESEL
Pojazd 3,5 t. do 12 t. od 9500,- zł. do 13000,- zł
Pojazdy powyżej 12 t. i autobusy, cena zależna od rodzaju i
pojemności zbiornika od 12000,- zł. do 19000,- zł
Oferta ważna do 30/06/2023 lub wyczerpania zapasów.
Zapraszamy do współpracy, korzystne rabaty i finansowanie. Możliwy dojazd do klienta na terenie całej polski.
Podane kwoty są cenami BRUTTO.