VIALLE LiquidSI
To najbardziej zaawansowany technologicznie system do zasilania pojazdów gazem dostępny obecnie na rynku. Jest ona następcą instalacji ciekłego wtrysku gazu VIALLE LPi i późniejszej jej wersji VIALLE LPfi, które montowane są z powodzeniem od przeszło 14 lat. Na bazie tego doświadczenia zrodziła się koncepcja instalacji ciekłego wtrysku gazu, która nie będzie miała wad poprzednika, a dodatkowo będzie oferowana w przystępnej cenie. Montaż tego systemu jest możliwy prawie do każdego silnika benzynowego z wtryskiem pośrednim (włącznie z silnikami turbo czy spełniającymi normy czystości spalin Euro5). Jest to wyjątkowa i opatentowana technologia dzięki której gaz LPG jest wtryskiwany w postaci ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Tam ogrzewając się, gaz ten zwiększa swą objętość co skutkuje lepszym wypełnieniem paliwem każdego z cylindrów, a co za tym idzie poprawą mocy silnika. System VIALLE LiquidSI jest w pełni kontrolowany przez oryginalną jednostkę sterującą silnikiem, dzięki czemu wszelkie parametry fabryczne zostały zachowane. Dodatkowo pojazd mniej zanieczyszcza środowisko.
VIALLE LiquidSI przełamuje stereotypy dotyczące instalacji gazowych VIALLE tzn.: drogo i skomplikowanie. Po długim okresie badań i testów okazało się, że porównywalną jakość można uzyskać w niższej cenie, a co nie jest bez znaczenia montaż nie musi być bardziej skomplikowany ani czasochłonny niż przy innych instalacjach gazowych. Osiągnięto to dzięki m.in.:
– zastosowaniu standardowego zbiornika,
– prostym i intuicyjnym programowaniu krok po kroku – autoadaptacji.
Montaż tej instalacji gazowej jest możliwy do aut od 3 do 8 cylindrów i dowolnej mocy silnika.
VIALLE LiquidSI w porównaniu do instalacji sekwencynego wtrysku gazu w fazie lotnej:
– silnik nie traci mocy (a w niektórych momentach obrotowych nawet zyskuje),
– nie wymaga stosowania urządzeń lubryfikujących do aut które mogą mieć problemy z wypalaniem gniazd zaworowych (które i tak nie dają pewności bezpieczeństwa),
– jest prawie bezobsługowa, przegląd i wymiana filtra co 30 – 50 tys. km.
– nie ingeruje w układ chłodzenia auta (brak reduktora),
– nie jest wrażliwa na czynniki zewnętrzne tj.: wilgotność, temperatura, ciśnienie.
– tańsza w eksploatacji, szybki zwrot poniesionych kosztów montażu ( w porównaniu do IV gen.)
– nie wymaga rozgrzewania, praca na zasilaniu gazowym już po 10-120 sek.
LPdi system bezpośredniego wtrysku gazu w fazie ciekłej.
Holenderska firma VIALLE to bez wątpienia lider wtrysk gazu w fazie ciekłej. System LPdi działa na zasadzie wtrysku benzyny gdzie paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania. Dzięki temu kultura pracy oraz parametry silnika zasilanego gazem zostały zachowane bez zmian.
Sercem systemu LPdi jest chroniony patentem moduł FSU (*moduł zmiany paliwa), który pozwala na płynne zmiany zasilania pomiędzy gazem a benzyną. Moduł ten kieruje wybrane paliwo do pompy wysokiego ciśnienia w silniku, która z kolei powoduje wzrost ciśnienia paliwa do ponad 100 bar tuż przed wprowadzeniem paliwa do komory spalania.
Wyjątkowym rozwiązaniem w systemie LPdi jest fakt, że rozruch auta następuje również na gazie. W każdej chwili kierowca ma możliwość wyboru rodzaju zasilania, naciskając przycisk zamontowany w kabinie. Silniki z wtryskiem bezpośrednim są stosowane przez większość producentów, takich jak: Audi, Alfa Romeo, Lancia VW, Skoda, Seat, BMW, Ford, Peugeot, Mercedes, Fiat, Toyota.
System LPdi wykorzystuje oryginalny układ zasilania. Ingerencja związana z montażem instalacji gazowej LPdi jest zatem minimalna. Wykorzystuje się w tym celu m.in.: pompę wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze benzynowe, czujniki ciśnienia.
Zalety instalacji LPdi:
- system może pracować stale na gazie (włącznie z uruchomieniem silnika). W odróżnieniu od innych systemów gazowych na rynku
- sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny benzynowy komputer auta,
- system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie,
- redukcja wydatków na paliwo o ok. 50%